Monday, May 30, 2016

Joachim Friedrich
4.5 draugo ir dingusi biologijos mokytoja. Vilnius. Vaga. 1998

 Štai kokią knygą  keletą keletą savaičių parsinešė namo mano mokinukas. Žvilgtelėjau ir aš į jo perskaitytų knygų aprašymą. Istorija  apie tai, kaip berniukas įsimylėjo biologijos mokytoją.

Visos perskaityti dar nespėjau. Bet negalėjau nesijuokti iš istorijos pradžios, kaip Frydhelmas aprašo savo susižavėjimą ponia Šulte - Štratman.
 <...>; Ji mojavo mūsų biotestais, kaip Orleano mergelė vėliava. Pasuko prie manęs. Jei einant aš pajutau švelnų vėjo dvelksmą. Ji vis artėjo. Jau! O kaip ji kvepėjo! Kaip žibuoklės ar rožės. <...> ir anksčiau ponia Šultė -Štratman neateidavo į mokyklą apsivilkusi apšiurusiomis suknelėmis, tačiau, tiesą sakant, ji dėvėdavo įprastus mokytojoms skudurus. <...>. Kažkaip pagalvojau, ar mano mokiniai ką nors galvoja apie mano mokytojiškus skudurus :)
Man patiko, kaip  rašytoja vaiko akimis aprašo požiūrį į mokytoją. Kaip jis tyrinėja jos išvaizdą, elgesį. Kaip vertina jos užduodamus darbus. Kaip berniukas stengiasi išvengti bendraklasių juokelių, kurie jau suprato, kad jam patinkanti ponia Štratman. Staiga Frydhelmas sumoja pasakyti, kad jo manymu, mokytojai kažkas negerai. "Kalis ir Ko" tokia bendraklasių   seklių komanda, kurią iš karto sudomina šitas faktas. Jie nusprandžia atidžiau pasidomėti, kas gi atsitiko su biologijos mokytojai. Jau spėję pagalvoti, kad panelė Šultė  - Štratman galėjo apiplėšti banką, galiausiai išsiaiškino, kad mokytoja vaikščiodavo į pasimatymus. Ji buvo paskelbus laikraštyje, kad ieško draugo ir į pasimatymus eidavo su peruku, kad kolegos nesijuoktų. Vaikai liko nusivylę, bet tikėjo, kad ateityje jiems tikrai pavyks ir tikrą nusikaltimą ištirti.

No comments:

Post a Comment